
At skille en engelsk motor ad, er lidt ligesom dansk politik. Eller være i militæret.
Det giver ikke nødvendigvis mening.
Så efter en serie af "aha" oplevelser og lige så mange frustrerede timer, hvor jeg har skiftevis nidstirret og hamret på, en not, et tandhjul, eller en møtrik, der bare ikke ville komme af, er jeg endelig nået til første halveg: Motoren er skilt ad ind til krumtappen.
men først var gevindet på krumtapgearhjulet dødt, så aftrækkeren ikke kunne skrues på. Det blev løst ved at varme tandhjulet op hamre krumtappen ud, efter motorhuset var skilt ad.

Så sad rotor-noten i krumtappen fast, den gav først slip efter en serie punktsvejsninger



Når sludge trap'en er ude af krumtappen og skal jeg have målt den efter og se om der skal nye søler på.... Det ene stempel ser også ud til at have kinddanset med et vildfarent stykke metal, så der skal jeg en tur på ebay. Cylinderen ser ud til at kunne nøjes med en gang honing. Og derfra er det jo bare at gøre det hele den modsatte vej!

ha ha jeg har også en serie special værktøj i bagagerummet på min sprite;) gerne noget der er gjort lige lidt kortere, lige lidt smallere eller bøjet 90 grader. Vær kritisk kør britisk!
SvarSlet