tirsdag den 5. april 2011

Så skal der TIG'es

Igår var Knudsen og jeg et smut ude på MZ og Ducati for at besøge vores fine ven Klaus. Manden bygger Indians, nimbus'er og antikke fejemaskiner... Desuden har han et stort faldefærdigt skur i haven fyldt med fine sager og da Ducati'ens udstødning skulle svejses var han lige manden!



Se hvor fin! Ikke en lyd om at motorcykler i sig selv kan være potensforlængere, næhh værktøjet derimod!



For et års tid siden var jeg heldig at score to SuperTrapp udstødninger på Ebay til ingen penge. Jeg har altid godt kunne lide ideen om at de er rustfri, kan tunes med antallet af skiver og lyder satans godt. Det eneste problem er at Harley ejere også stopper dem på deres maskiner, men jeg må leve med den sociale stigma, velvidende at de potter er blevet brugt til masser af ræs rundt om i verden.


Desværre har vi ikke selv mulighed for at svejse rustfri på værkstedet, men Klaus har det fineste TIG-svejseværk så det var en smal sag. Scheisse hvor er TIG-svejsning cool, det ser pissefedt ud og er langt lettere at styre en CO2 når der bare skal svejses små sager.


På med rustfri og varme og baddabim, beslag og udstødning hænger sammen.


Til sidst skulle vi lige have de gamle hjemmegjorte svejseklatter af og have TIG'et det hele på plads og alt var godt. En af dagene skal forrøret af Ducati'en og det hele males fint racer sort! Wrooom!


Gammel Nimbus skærm, sådan et klistermærke ville være passende på en hel del af vores maskiner!



Inden det var hjemad viste klaus os lige en af hans andre passioner. Tusse gamle 500cc fejemaskiner. Wrooom!


Legen er at se om man kan stoppe den, det kunne jeg ikke.


Gas der!


Knudsen kunne helleer ikke få den til at gå i stå


Klaus derimod kunne let få den i gear og løbe rundt over det hele med den. Sådan en passer vist lige i værkstedet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar