torsdag den 18. juni 2009

Wrench, ride, repeat

Der kan ikke være meget tvivl om at Cafe Racerere er hot shit for tiden. Oftere og oftere møder man mestendels gamle Honda'er og Kawasakier der med grovfilen er gået fra gammel underdog til rough and ready gaderacer. Vi er selv en 6-7 stykker der skruer og kører på livet løs i vores værksted og vi møder konstant nye der går og bikser rundt omkring i det Københavnske. Vi har tidligere haft besøg af de flinke fyre fra Arne's dækværksted og der dukker hele tiden nye op!


Igår var ikke en undtagelse. Min Sr har fået et nyt lag lak på tanken inde ved vores flinke malermestre naboer, og det er lykkedes at skifte den gamle sure Yamaha-lygte ud med en mere tidssvarende Lucas sag. Sammen med Olle var det ned af Holbæk motorvejen for at tjekke karburering, det gik fint, men endnu bedre da Olle senere fik taget plomben i form et nyt fint K&N filter.

Der skulle dog også lige køres tør for bezin midt på motorvejen. Samtidig havde min udviklet en nasty hyl tone fra topstykket. Olle fik dog liv i maskinen og jeg fandt frem til at mit nye fine horn havde kortsluttet sig selv.

Det er herligt at se hvordan der dukker projekter op alle vegne og maskinerne langsomt er ved at finde form. I aften er der skruen og ballade i værkstedet og vi får besøg af Christoffer på hans Cafe'ede Suzuki GS750 og nogle af hans gutter. Hvis du sidder derude med en maskine så smid en mail og kig forbi.

1 kommentar:

  1. Yeah! Det var sgu en rigtig hyggelig tur, selvom det mestendels var autobahn. Og ja, nu hvor KN'eren er kommet på, så er der umiddelbart mere power og ikke mere udsætning i toppen ag trækket... men den skal vist lige ud og testes ordenligt igennem igen efter at jeg nu er blevet filter-konge :-)

    SvarSlet