mandag den 8. juli 2013

Jomfrurejsen var en succes

Så blev MZ ISDT maskinen endelig færdig. Alt er monteret og alt blev malet. Den første prøvelse kom 12 timer er at maskinen stod færdig - et lille ridt til Pütnitz i det gamle Østtyskland, hvor der var østblok træf. Maskinen klarede skærene, men der blev også fundet rum til forbedring. Affjedringen bagpå er alt for hård, gearene skal lige justeres da første var svært at finde og da femte nogle gange ikke kunne holdes.


En andet lillen detalje var selve gearingen - med et stort højt baghjul, var gearingen simpelthen alt for tung til den lille motor, så fjerde gear blev først rigtig brugt på vej hjem, da jeg til det østtyske stumpemarked fandt et fortandhjul med en tand mindre end det standard 16-tands tandhjul der sad på.


Fremtidsplanerne lyder først og fremmest på et smallere trial bagdæk, måske et 14-tands fortandhjul, lukket kædekasse og blødere fjedre i bagdæmperne. Derudover skal der leges med både udstødning, luftfilter og karburering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar