tirsdag den 4. december 2012

Ducati Snitterier

Den kære Ducati! En livslang drøm gik i opfyldelse da jeg fik fingre i maskinen og ikke mindst da jeg fik den pimpet og på vejen Sammenlignet med stort set alt andet jeg har kørt på er den sindssygt hurtigt, har utroligt gode køreegenskaber og bremser der enddog er bedre end min MZ'er. For godt 1½ år siden fik jeg snedkereret et nyt sæde og en kåbe til maskinen så den lidt bedre ligner noget fra de gode gamle dage. Tilfreds blev jeg dog aldrig rigtigt. Den blev for bred over røven og føltes i det hele taget for stur i forhold til hvor let den er og hvor fint og spinkelt stellet er. Så istedet for at hovedrenovere SR'ens motor bliver vinterprojektet en gennegribende ombygning af Ducati. Snitte snitte! Ny tank, nyt bagstel, lakering af stellet og ny kåbe/speedometer konsol er nogle af de sikkert mange flere ting der kommer til at dræne mig for tid, penge og selvsikkerhed, men i sidste ende skal det nok lykkes!


Maskinen i al den pragt. Egentligt ser det jo meget fint ud...

Wroom wroom! Mekanikken er super, så det er ergonomien og stilen der skal pilles ved.


hjemme i værkstedet inden vinkelsliberen kom frem
 
bred over røven, men så fin og rød!


Væk med sæde og motorudluftning. Så skal der snart snittes i gitterværket.

Før tanken kan komme af skulle benzinen ud. Ducatien har benzinpumpe så det er bare noget med at hive en slange af og tænde for tændingen og sagerne pumpes ud.

hmmmm. Sådan et Ducati benzindæksel sidder dælme godt fast

frem med Bjarkes ynglingsværktøj og forsigtigt lirke dækslet af (havde fjernet skruer inden)

Voila

af med den og ind i metalværkstedet.....

tadahhh. Svejsemanden hiver låget af tanken. og bare rolig jeg har købt en ekstra lettere rusten tank der er blevet savet over, så den originale er i god behold på hylden.
 

Drømme om en ny tank


Planen er at kombinere det bedste af min gamle SR500 tank og et par måneders pladearbejde og bygge en ny old school tank baseret på den gamle bund.

Rap var dybt engageret og kom med et væld af råd

Min ebay tank har engang været lappet med glasfiber. Ikke videre effektivt

De gode ideer slynges rundt i lokalet.


Så vidt så godt. Næste projekt er at få bikset en eller anden tank. Det bliver sikkert ikke let, men jeg glæder mig til det og det vil være en sjov detalje at kunne genbruge den tank som min kære Onkel Knud og jeg lavede i 2003 til min Ducati

Også til de store planer. Jeg vil meget gerne bygge noget lidt mere oldschool og på en eller anden måde rette op på den skrå vinkel stellet har under tanken. Det bliver noget med at lade tanke gå ud over stellet så den danner en lige linie. Den sorte ræser herunder vil virke som inspiration, men der er et væld af små ting der skal fikses. Spændende, Spændende (og potentielt en katastrofe) vi får at se

 
En engelsk ræser der har det samme stel som min, men ser bad ass ud. Bagstellet er lavet fint og med den tank ser den satme cool ud. Den vil i den grad virke som inspiration.
TT2 racer. Bagstellet er rigtigt fint.

Radical Ducati Phantastica. Tanken er fed, røven lige lovlig...ehhh...radikal
og her en lille lækkerbisekn. Top Cool Walt Siegl har bygget flere fede Ducatier og det her er hans seneste. Jeg fandt billederne på Michael Rubinsteins fotoblog blog. De officielle billeder er ikke kommet ud endnu, men den er satme pimp!

Dette er et hjemmebygget stel, men bagstellet er fint og tanken er hotdamn cool

meget fin og simpel maskine. Der er langt med min Ducati


Der er ikke andet at gøre end at gå igang med vinkelsliberen og få fjernet det overflødige.

Der er en lang vinter forude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar