lørdag den 28. april 2012

Tuningsdag

Jeg har gang i det helt store tuningsræs her i smilets by. Jeg kører larmende gennem byen og dodger til min forundring de udstationerede politibiler, der sikkert næppe er på gaden for at nappe small time gaderacere som mig...


Idag skulle der skrabes i indsugningen og udvides til den større karburator. Det foregik først med et slags dremmelværktøj. Det, kunne jeg se, ville tage en evighed, så jeg avancerede til at slibe en sliberundel til, så den kunne komme ind i indsugningskanalen, og så igang med boremaskinen, - selvfølgelig med henblik på Stewross guide, der anbefaler en klud i indsugningen, stemplet på TDC med lukket ventil og en smule fedt til at fange de overskydende partikler.


 

Lidt procesbilleder:



Og vidunderet monteres - en sprit ny Mikuni TM36 fladspjældskarburator




Efter første korte tur havde mit forlænger-rør fået lidt farve. Jeg synes faktisk det ser flot ud. 


Mere nyt fra den gale garagetuner senere. Hei då

Ingen kommentarer:

Send en kommentar