Jeg valgte naturligvis at skille den totalt ad, så jeg kunne blive klogere på hvordan den nu hang sammen (er ikke MC-geni som sådan) og fordi det jo er fedt at skille ting ad :-) Der var også meget gammelt snav, afskallet maling, fast-rustede småting, ting der skulle skilles ad og ha nyt gummi, fedt og hvad har vi.

Udlufter skruen knækkede seføli... kun 30+ år gammel... bras!

Efter en del uger/weekender hvor tiden gik med at rebuilde forbremse master cylinder, rengøre, servicere, montere nye dæk, få lys til at virke og den slags var det tid til et syn. Jeg havde fundet mig en tjekliste på nettet et sted og hakkede stille og roligt ting og sager af på listen. Heldigvis synes synsmanden også at Hondaen var værdig til en tur mere på vejene. ENDELIG kunne ombygningen begynde.
At gå og bygge sådan noget, få ideer til hvordan man kan få det ene og andet til at se ud, er jo ganske enkelt übergeile spitzenklasse! Jeg havde sat mig for, at ombygningen ikke skulle koste en formue, så mit gamle talent for at bygge OK ting ud af klunset skrammel blev hevet frem til lejligheden :-)
At gå og bygge sådan noget, få ideer til hvordan man kan få det ene og andet til at se ud, er jo ganske enkelt übergeile spitzenklasse! Jeg havde sat mig for, at ombygningen ikke skulle koste en formue, så mit gamle talent for at bygge OK ting ud af klunset skrammel blev hevet frem til lejligheden :-)

Puha... grim inder-bagskærm af plastisk...



for at komme ind at kigge navet efter...



Masser af fede detaljer er faldet på plads... men en af de store poster i ombygningen mangler: bagstel og low-profile sæde. Den tager vi i Part III :-)
Fine sager! Hvem der dog bare havde nogle flere Simens emhætter liggende!
SvarSlet