onsdag den 2. november 2011

CB550 - the Avenger, Part II

Hvor og hvordan starter man, når man har fået købt sin donerbike til sit cafeprojekt? Man har 100 ideer og alle mulige småskavanker der baaare liiiige skal fikses... det tager sku nok kun et par weekender og SÅ er det ud at køre dødskørsel... right...

Jeg valgte naturligvis at skille den totalt ad, så jeg kunne blive klogere på hvordan den nu hang sammen (er ikke MC-geni som sådan) og fordi det jo er fedt at skille ting ad :-) Der var også meget gammelt snav, afskallet maling, fast-rustede småting, ting der skulle skilles ad og ha nyt gummi, fedt og hvad har vi.

Pænt afpillet bette en uden motor!

Custom made bord i mit 4 m2 værksted...
...gør det nemmere at shine motoren lidt op
Udlufter skruen knækkede seføli... kun 30+ år gammel... bras!

Ledningsnettet har set bedre dage, så der blev udskiftet lidt her og der

Efter en del uger/weekender hvor tiden gik med at rebuilde forbremse master cylinder, rengøre, servicere, montere nye dæk, få lys til at virke og den slags var det tid til et syn. Jeg havde fundet mig en tjekliste på nettet et sted og hakkede stille og roligt ting og sager af på listen. Heldigvis synes synsmanden også at Hondaen var værdig til en tur mere på vejene. ENDELIG kunne ombygningen begynde.

At gå og bygge sådan noget, få ideer til hvordan man kan få det ene og andet til at se ud, er jo ganske enkelt übergeile spitzenklasse! Jeg havde sat mig for, at ombygningen ikke skulle koste en formue, så mit gamle talent for at bygge OK ting ud af klunset skrammel blev hevet frem til lejligheden :-)


Puha... grim inder-bagskærm af plastisk...

YAY! Pæn rustfri stål inder-bagskærm af Siemens emhætte!

Emhætte skærmen fikseres af de bestående fladjernsbeslag og et par skruer. Fint, rent look synes jeg. Vielen Dank an Siemens GmbH!

Baghjulet var lidt løst, men man skal bruge fancy Honda-tool
for at komme ind at kigge navet efter...


I 2011 er man nødt til at lave sådan en selv!

Af med det gamle, gigantiske instrument-mount og instrumenter og igang med at bukke et nyt et af funklende, fantastisk sømplade.

Sømplade+kun et instrument passer fint til det nye superbike styr.

Resterne af emhætten findes frem og en bakke til elektronikken fikses.

...og nu vi er igang, så klippes, bukkes der en kasse til et bette knallertbatteri.

Masser af fede detaljer er faldet på plads... men en af de store poster i ombygningen mangler: bagstel og low-profile sæde. Den tager vi i Part III :-)

1 kommentar:

  1. Fine sager! Hvem der dog bare havde nogle flere Simens emhætter liggende!

    SvarSlet