Kåben skulle også males rød, men indersiden er malet sort, hvilket betød masser af bøvl med afmaskering af indersiden.
Klistre klistre
Samlet og lakeret ligger kåben klar. Desværre døde batteriet midt i det hele, så det var op på Kreidleren og afsted til Thansen. Det lettere smudsige gals kommer sig af at jeg tapede glasset til for at beskytte det, hvilket virrede fint nok, man skulle nok bare have brugt malertape. Resterne er pissebøvlede at få af.
Mit nyfabrikerede udstødningsbeslag skulle lige metallimes sammen med Supertrapp udstødningen, hvilket smeden klarede næsten uden huller i potten. Men nu kan jeg selv køre det hele ned til oliehulen og få sagerne TIG-svejset.
Så for den! Samlet og klar.....
Morten Raun har også været dygtig på CB'eren og det var tid til en første tur sammen. Hvilket gik fint, der er dog problemer med at få den til at trække efter noget tid på vejen. Sælgeren snakkede om at Ducati'er ikke bryder sig om koldt vejr, men måske der kan gøres noget ved det?
Så godt som færdig. Der er stadig mange småting, som inddysning, sædeskum andre ting der skal fikses, men først....
...klistermærker fra de gode gamle dage der understreger hvor cool den er. Det helt røde look virkede lidt "ferskt" hvilket blev afhjulpet med dyrt indkøbte klistermærker, hvis jeg bliver træt af dem kan de jo bare pilles af.
Nu skal den kommende sæson forhåbentligt nydes på den fineste maskine jeg nogensinde har ejet (ud over Kreidleren selvfølgeligt!). Der er booket banedag på Ring Knutstorp d. 16. april, og så skal det blive spændende at se hvad den kan! Det næste projekt er dog allerede linet op, racer Ducati Pantah'en skal samles i en fart så der kan komme noget ræs ud af i år.
Skide godt arbejde, den ser godt ud!
SvarSletDet ser dog ud som om du godt kunne rykke nummerpladen lidt længere tilbage under røven? Men glæder mig til at se den live...
Mange tak, det er fandme dejligt at være ude og køre. med en slat karbusprit i tanken kører den perfekt. Jeg har genbrugt den gamle "inder-skærm" derfor sidder nummerpladen lidt yderligt, der er heldigvis 50-60 år endnu jeg kan gå og lave om på svinet i. Der skal nok en 1000'er motor i, samt flammekaster og Mr. fusion, men først skal der køres en masse på den. Husk at komme forbi i aften. Torben får sine knaster ved fin ceremoni!
SvarSletJonas