fredag den 4. februar 2011

Sommertur 2010 pt. 1


Mit navn er Allan, og jeg kører Yamaha RD350 ypvs. Moderne sager i forhold til nogle af de andre cykler og projekter herinde på caferacers.dk...

Jeg købte den i for en 8-9 år siden i et par kasser, og sammen med min far samlede vi den over en vinter i mine forældres bryggers – til min mors store fornøjelse lige ved siden af alt vasketøjet. Den blev faktisk købt lige inden jeg fik kortet som 18 årig, og er den eneste maskine jeg har ejet personligt. Men nu er det ikke fordi det skal handle så meget om det projekt...


Olle har nemlig bedt mig om at dele lidt fra min sommertur 2010.

Jeg havde længe tænkt på at køre en lidt længere tur på RD'en, så her i sommers tænkte jeg ved mig selv "Hvorfor ikke?".
Jeg købte de fornødne ting, telt, trangia, sovepose, div. campingudstyr og en taske der skulle fungere som tanktaske (større volumen, mere praktisk generelt).

Jeg kørte ca. 6700km på mine dejlige Frk. '83, der nu lider lidt pga den hårde tur.
Cirka 1 måned var jeg afsted helt alene hvor turen gik fra Danmark gennem Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig, Spanien, Frankrig, Belgien, Holland, Tyskland og så lige de sidste 30km gennem tyskland bag i en kassevogn.

Jeg kørte gennem Tyskland på motorvej til Bremen, og derfra med hovedvej mod Holland, det var så den første dag. Overrumplet af tordenvejr den første nat i Holland, så blev jeg pænt syg... Feber ondt i halsen, og bare rigtig skidt. Så jeg skulle sydpå, mod varmere himmelstrøg. Der gik dog lige en uges tid, før jeg fik det bedre. Videre igennem Belgien og alle deres dejlige øl, og så mod Frankrig. Normandiet, Bretagne, ned langs Atlanterhavet, Bordeaux, (styrtede i sydfrankrig nær Biarritz, hvor jeg helt sikkert skal tilbage igen, dog uden at styrte igen), Col d'Abisque, Col, d'Tourmalet, Col d'Aspin.
Krydse Pyrenæerne til Spanien, kørte østpå til Girona, ned mod Barcelona, nyde solen og stranden, sortfodsskinke, fremragende mad, og så nordpå... Hjem! Alt sammen med et minimum af antal kilometer på motorvej.

Jeg havde kun et gammelt filmkamera med, som jeg har købt for en halvtredser i genbrug, så ikke mange billeder og af dårlig kvalitet... Men her af nogen af dem som blev til noget!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar