torsdag den 30. december 2010

MZ kapløbet er begyndt!

Østtysk mekanik er en forkætret størrelse - trabanten var lavet af papmaché og kørte på brunkul, Wartburgen havde affjerdring lavet af træ og MZ'eren var grim som djævlens bordadopterede datter.

Men her fra Caferacers.dk har vi et newsflash til jer alle: Det er alt sammen vestlig propaganda!

Som nogle måske har erfaret, så er vores kærlighed til tohjulede østblokkere ikke noget nyt, men 2011 bliver året hvor vores forbudte affære springer ud i fuldt flor! Lige som vi elsker cafe raceren af hele vores hjerte, så banker det røde organ også i harmoni med MZ'erens ringende to-takts inferno.

Som forberedelse til vores fuldskabsudtænkte transeuropæiske MZ-eventyr engang i en 2011-12-13-14-stykker, vil vi indstandsætte, videreudvikle og stress-teste vores MZ'ere - med øjeblikkelig start. På tegnebrædtet er f.eks. stelforstærkninger, touringudstyr, cykelholder, uendelige sverigesture og offroad mayhem. Vi kalder det cirkus af gal to-takts-sjovhed for MZ Challenge 2011!


I går lød så den officielle start-eksplosion, hvor Thomas, Søren og undertegnede bankede med hamre, brændte sikringer af, reparerede sæder med gaffa og gik i ring om maskinerne akkompagneret af rygklappende lovprisning.

Den germanske trikolore var repræsenteret i form af Thomas' sorte TS'er, Sørens gule TS'er og min egen ETS'er - alle 150 kubiks monstre.


Med en Haynes manual, en stor skruetrækker og en knivtang kommer man langt. Og selv om Cafe Racer æstesik ikke på nogen måde er i højsædet i vores MZ fetisch, så fik Thomas da alligevel lige hevet uret ind i midten...

Undertegnedes røde ETS 150'er. Forude venter diverse afstivninger og low tech touringgejl.

Sørens gule TS 150'er igang med den store lednings genoplivning.


Thomas' sorte TS 15o'er blev blinklystrimmet, og hvad man ikke kan se, er at der bag det simple ydre gemmer sig en misundelsværdig elektronisk tænding og et 12 volts hjerte.


Custom MZ-nøglering og upåklagelig aktivitet i det lille værksted.

Vi garanterer i en sand tsunami af opdateringer omkring vores MZ-projekter her på bloggen. Men inden vi forlader jer for denne gang vil jeg efterlade jer med et lille øst-citat: "MZ - für Männer die fahren können"

4 kommentarer:

  1. Er det nødvendigt at forstærke stellet? Har kun set stelbrud efter montering af en diesel maskine.
    Men dejligt er det, at andre roder med de fine DDR-superbikes!
    Personligt drømmer jeg om en pilgrimsfærd til de hellige haller i Zschopau.
    Citatet er i øvrigt en all time favorite her!

    SvarSlet
  2. Det er det sikkert ikke, men vi har set lidt at selve motorophængene godt kan blive en smule trætte, så dem kan man godt forstærke... og så er en en svejseklat hit og her jo ikke sådan at kimse af :-)

    MZ-pilgrimsfærd er en virkelig god idé - bare ned til lugten af brunkul og spise sauerkraut!

    SvarSlet
  3. godt at der stadig er nogle der ser kvalitet
    dejlig cykler

    lad os høre om projektet i MZ kluben

    SvarSlet
  4. Ja, vi elsker dem. Selvom de fleste af os også kører på større motorcykler, så er alle sgu helt pjattede med MZ'erne... der er noget tilgængeligt, harmløst og barnligt over dem, som bare ikke er det samme med noget andet.

    SvarSlet