tirsdag den 31. august 2010

Let there be light!

Den fine kåbe som jeg hentede ved racer Torben passer helt perfekt til projektet, men da det er ægte racer-varer er der desværre ikke hul til en forlygte. Det ville selvfølgeligt være mega coolamundo at køre uden forlygte, men også temmelig dumt, specielt om natten. Efter at have diskuteret lidt med HP fra Oliehulen valgte jeg den gode gamle metode med bare at gå i gang og se hvad der sker...

Fin ser den ud i herlig babyblå, men der skal slåes hul i skallen for at sikre oplysning (meget ligesom med flere af medlemmerne i værkstedet...ahem)

På klassisk 90'er maner var min Ducati født med en firkantet lygte, men det er satme grimt så jeg fik anskaffet mig en kvalitetsdel: En H4 parabol fra en MZ'er, ingen projekter uden en MZ del!

Der findes helt sikkert en genial metode hvormed man kan lokalisere midten af en underlig konveks form der kan vride sig på alle mulige leder. Vi forsøgte os med en tommestok, og senere med øjemål

Når der nu skullet egnes op på kåben, kunne man jo lige låne en chromring fra Suki's MZ TS 250'er som skabelon.

Så meget i midten som det kunne lade sig gøre, hvem opdager også en mm eller to når man kører med 370 km/t?

Den trofaste dremel blev brugt til at skære i glasfiberen, det virkede fint, men vi har gjort lidt uheldige erfaringer med at skæreskiverne springer og slår alle ihjel i nærheden. Ikke noget en gammel Fullface ikke kan klare.

Tadahh..kuglerundt hul

DEt virker fint, nu skal der anskaffes en gummiring der kan side rund om parabolen, og jeg skal regne ud hvordan lygten sættes fast fra indersiden.

Rune skulle lige skifte dæk på XT'eren, det hader han. Gamle offroad dæk vil IKKE af.

Dækket vandt, blodet sprang, Rune råbte på mor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar