De gamle smukke Ducati'er med Königswelle motor er fantastiske, men både dyre og ikke videre praktiske eller driftsikre, hvis man også gerne vil brude maskinen til hverdag (og det vil man!). De nyere SS'ere fra 90'erne er anderledes driftsikre, men ikke særligt lækre at se til eller sjove at bygge videre på. Torben og Jeppe fra Oliehulen havde dog en god ide, tag en Ducati Pantah fra 80'erne og smid sager på fra en nyere 750'er SS og man får den perfekte Ducati, til en billig penge! Genialt!
Inspirationen kommer fra Ducati's succesfylde TT2 racere fra firserne, Basen var en ducati Pantah med et andet stel. Super let og hurtig! Der er lang vej!
Projektet starter med denne gamle Cagive Alazzurra. Cagiva købte Ducati i 80'erne og brugte Pantah platformen til at lave deres egen lille tourer med. Ikke køn, men Ducati indenunder, og billig!
Planen er så at købe en Ducati 750 SS'er fra 90'erne i Tyskland og snuppe motor, affjedring, hjul og ledningsnet.
Jeg har ikke travlt med projektet, da dette her virkeligt skal være min drømme Ducati, men tilsidst må den gerne ligne noget i den her retning, bare med bedre affjedring og mere skud i motoren. Heldigvis er der andre der har lavet det samme projekt, så jeg skal ikke opfinde den dybe tallerken. Desuden har jeg allerede købt de første stumper så nu er der ingen vej tilbage.I baggrunden kan man se s Jeppes fine maskine, der vil virke som inspiration. Det skal nok vise sig praktisk at have et mere eller mindre færdigt projekt ved hånden når jeg får problemer med motor, udstødning, ledningsnet, affjedring, hjul, tank, sæde og alle de andre ting.
I weekenden er der stumpemarked og forhåbentligt kan jeg der få set på en fin Alazzurra som der er blevet opsnust!
I weekenden er der stumpemarked og forhåbentligt kan jeg der få set på en fin Alazzurra som der er blevet opsnust!
hvis du har klistermærkerne, er du jo halvt færdig :-)
SvarSlet