fredag den 4. december 2009

Eissenschwein!

Uhlala, min første MC'er var en fin 250'er, men lige siden jeg kørte i grøften på min fars fine MZ ES150/1'er har jeg brændende ønsket mig sådan en. Heldigvis (!) donerede Lysgaard senior i foråret ca ½ ton assorterede MZ dele deriblandt den førnævnte nu adskilte ES 150'er. Nu hvor mit seneste Fugl Føtex projekt er på vejen, er det lynhurtigt videre til det næste projekt, så man ikke går ledig og ender som narkoman. Der skal bygges en fantastisk ildrød ES150/1'er ud af alle de fine stumper der flyder rundt omkring. Igår gik arbejdet igang. Her følger elendige billeder:


hmmm...Lysgaard senior valgte for noget tid siden at flå alle maskiner fra hinanden, så de kunne få en ordentlig tur, men så kom jeg ind i billedet. Masser af stel, tanke og andre gode sager er udgangspunktet.

Efter noget tid fik jeg bikset lidt sammen der lige akkurat kunne ligne en motorcykel. Kan i høre totaks-skrigene når jeg drejer (det kommende) gashåndtag i bund?!?

Jeg fandt dog et fint pulverlakeret stel stakken og fik sagerne flyttet derover inkl. en noget besværlig omtransplantering af forgaflen. Fine sager!

90% færdig og mangler ca. 90% mere. Godt foråret snart er på vej (ha!), så jeg kan komme ud og drøne, nu skal jeg bare lige have hovedrenoveret en motor, fikset nye dæk, auspuff, krümmer, speedo, kabler, ledningsnet og sådan. Måske det bliver der tid til engang i næste uge. wrrooooommmmm!!!!



Så sandt som det er sagt: Warum nehmen sie nicht die MZ!

2 kommentarer:

  1. ES'eren er jo en Cafe Racer i Østtysk forklædning - "low bars" tjek! "Stripped looks" tjek! "High speeds" TJEEEEKKKK!!!!

    SvarSlet