Efter at have erhvervet maskinen, kom der hurtigt clip-ons og et andet sæde på (et meget meget grimt og upassende ét fra en sen-firser Bol d´or)
Siden hen har maskinen kørt lidt, stået stille, kørt en del, stået en del stille og kørt lidt igen. Senest med problemer i elnettet.
Efter at have modtaget en masse småting og et par nøgledele, tanken og en sæde skal var det endelig at komme igang.
Først blev min nye Norton tank fittet til stellet:
Så skulle sædebunden passes og skæres til så den passer til tankens profil.
Et par småting skulle også fikses. Jeg har ryddet lidt op i elnettet og lavet en tændingskontakt i lygten, kabler til kobling og gas er trukket om og jeg har fået smidt et nyt tændingsdæksel på, istedet for det gamle rustne bras der sad på:
Sidst men ikke mindst, har vores gode ven Finni fra A.G. Poulsens Eftf. lavet et fantastisk sæde. Super service iøvrigt, han kan varmt anbefales til andre. (http://www.agpoulsens-eftf.dk)
Det endelige resultat indtil videre ser sådan ud, så er det bare at komme ud og ræse i det gode vejr. Jeg ved ikke om det er ren indbildning eller om det har noget på sig, men den føles mere livlig og nemmere at håndtere. Noget af det kan selvfølgelig skyldes at man sidder godt. På et sæde der rent faktisk er sat fast på cyklen... :-)
Things to come:
- Powerwrap på forrør
- Gaffelmanchetter
- Powerfiltre
- flytte el og batteri op under sædet.
Af rent motormekaniske ting er der en del der skal gåes igennem over vinteren.
- Gear'ene skal tjekkes og koblingspladerne skiftes.
- Karburatorne skal renses
- Sumpen drypper olie, så pakningerne og bolte skal skiftes.
Så der er nok at gå igang med....
hmm fantastisk gik det, en hel dag. Nu vil den f***ing ikke starte. Der er masser af batteri men strømmen er forsvundet.... El på en gammel motorcykel er sort magi!
SvarSletJeps! Strøm sucks!
SvarSletmen det viste sig at være en sikring der var røget... så nu kører den igen ;-) Dog ikke uden at jeg havde forbandet den til Hades og skilt min tændingskontakt fra hindanden, så måtte lige ud og lodde lidt i værkstedet...
SvarSletdet værste ved EL er, at det altid står og skriger én lige i øjnene - når man altså HAR fundet fejlen....
SvarSlet