tirsdag den 24. marts 2009

Så blev den skrællet en smule...

Endelig virkede alt og min maskine kørte mere eller mindre som en drøm. Foråret bankede på og SR'en havde været ude og smage asfalt for første gang i lang tid.... og hvad gør man så? Skiller den ad igen selvfølgelig.


Inden den blev ramt af projekt-feberen, fik jeg mig nogle gode timer på prøveplader på landevejene

En af de første ting der skulle prøves var at montere min 7'' Lucas forlygte fra en Goldstar. Så alle ledningerne blev flået ud af lygten og alt det der voldsomme montage bras maskinen var født med blev pillet af. På med clip-ons og den tredelte Goldstar lygtemontage, der var kommet mig i hænde efter et større eventyr på nettet. Jeg skal have svejset et nyt beslag på den nederste del, så den fæstner på de eksistrende huller i nederste bro.


Man har da lov til at være heldig. Jeg var egentlig i fuld gang med at finde en 12v pære eller noget besværligt fiks fakseri med den gamle Lucas, men ved et tilfælde opdagede vi at en standard H4 indsats med parabol, glas og hele baduljen passede lige ind i huset... crazy!

Jeg har haft en gammel udstødning liggende fra før jeg købte Yamahaen. Det var et impulskøb på Herning stumpemarked. Men før den den kunne monteres, måtte der laves nyt beslag på stellet. Så min ikke eksisterende svejseerfaring blev sat på en prøve, men udfaldet endte med at være en succes.


Der svejses, slibes og males. Til sidste dukker et stykke velfabrikeret beslag frem fra støvskyen.

Udstødningen er testmonteret og skal bare lige tætnes lidt bedre. Herefter må næste skridt være at få kigget lidt på at få stoppet lidt ledninger ind i lygten og eliminere konsol-grebene for istedet at udnytte den store dreje-knap på Lucas-lygten og montere en lille lyskontaktboks.


Sådan ser den ud lige nu. Der skal stadig hives luftkasse og batteri af, men så er den dælme også snart befriet for en god sjat blik og bras.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar