lørdag den 14. marts 2009

Lad projektet begynde...

I det sene efterår købte jeg en motorcykel - en Yamaha SR500. Maskinen skal være platformen for min old school Cafe Racer. Planen er lege lidt med 50'er looket, og hente inspiration fra én-cylinderede helte som som BSA Goldstar, Royal Enfield Bullet og Velocette Venom.

Dog er planen ikke at gå i lag med at bygge en tro replika, men mere at harmonisere lidt over looket og tilføje det en smule rå og ratty charme.

Jeg har primært rettet opmærksomhed mod bremser og elektronik indtil videre, og skal nu have smidt den til syn snarest. Testturene vidner om god mekanisk stand og kommende køreglæde i overmål.


Den stolte ejer med den forhåbentlige synsmodne SR500

Der er masser af modifikationer i vente, men værd at fremhæve er:
  • Clip-ons, så jeg kan komme ned og mærke tanken
  • En 7" Lucas forlygte med tilhørende Goldstar lygte montage
  • Eliminering af batteriet (jo simplere jo bedre)
  • Tilbageflytter sæt - hellere smide penge efter det end kiropraktoren
  • Udskiftning af 19 tommer forhjulet, til fordel for et 18 tommer
  • ... og meget meget mere.
På den lidt kedelige, men fornuftige side kan det også nævnes at der er et sæt Bridgestone Battleaxe dæk i posten, som skal erstatte de granithårde dæk den render rundt med nu.

3 kommentarer:

  1. Lyder som en god liste - hvad med sædet?

    SvarSlet
  2. Jep - sædet skal der selvfølgelig også ske noget med. Men jeg er lidt i vildrede med hvad der skal ske, derfor har jeg sat det lidt på standby indtil jeg finder den rigtige løsning, og de rigtigte penge. Men det bliver noget old school double eller semi-single agtigt med hvid piping og gerne lidt swoop i sædet. Har set på en del af de japanske custom sæder til SR400'eren og der er nogle gode bud imellem.

    Faktisk er alle tingene på listen ting der er på lager ude i værkstedet, så det er sådan set "bare" at få smidt dem på. Og hvis jeg ikke husker forkert, så har jeg også lidt andre småting der kan bydes ind med i kasserne: bælge til forgaflen, nye greb, en baglygte og lidt andet småtteras.

    SvarSlet