Et ord jeg sjældent tager i min mund. Men med tippitoppi hjælp fra Jonas ligner SR'en næsten en motorcykel igen. Mit rebuild der skal give den instant patina er godt på vej.
Jeg købte den i foråret 2011 billigt,- og den kørte som en drøm. Min første test kørsel var i klassisk Teufelskerle stil. Luft i dækkene, tjek - Olie på, tjek - smidt nøglerne væk, tjek- Bruger en skruetrækker, tjek. Derefter på weekend tur i Sverige. Efter små 150 km tjekkede jeg olien.- tom. Heldigvis tjekkede jeg og undgik: http://caferacersdk.blogspot.com/2010/02/vippetjet-sagde-bye-bye.html. Resten af sæsonen slægtede SR'en min elskede MZ'ers totakts røgringe på. Men kom vinter kom skruen. Jeg besluttede mig skære alt overflødigt væk og lave en eller anden form for mc,- ved ikke hvad jeg vil kalde stilarten. Rodet scrambler? Af med det hele, frem med vinkelsliberen, væk med batteriet og på med en MZ lygte og andet godt. Fejlen med olien fandt vi ved den ene ventil, så der blev skiftet ventiler og ventilstyr. Mit mål er at få den på vejen hurtigt, så derfor har jeg lukket ørene for 95 procent af værkstedets klogehoveder der råber NYT, SKIFT, KØB, DET GÅR ALDRIG, NYT, SKIFT, KØB. Nu ser vi, kom forår - kom landeveje.
Cylinderboltene var et mareridt. Hvorfor bruger yamaha alu fra fabrikken? Og hvorfor koster nye stålbolte 45 euro?
Jonas er gudfar for SR'en og skal ha al æren for projektet.
Dejligt at skrue i et af verdens hyggeligste miljøer!
Ingen kommentarer:
Send en kommentar