torsdag den 22. december 2011

SRercules

Der er få maskiner som SR500. Ligeså avanceret som en mursten, men meget mere praktisk i trafikken. Den kører langt på literen, har passende Kapow! til by og langtur og så kan man lave den lige som man ønsker. Min SR blev købt som vrag engang for snart 8 år siden og tappede mig trofast for SU under studierne. Kun igennem billige bajere fra Tyskland, en job som handicaphjælper (med indbyggede daglige tæsk) og en efterhånden betragtelig negativ formue kunne jeg holde den kørende. Den har kørt som Cafe racer siden jeg fik fingre i den, men efter jeg endelig opfyldte drømmen om at skaffe en Ducati, har den stået lidt glemt. Ducati'en er nok alligevel bedre som racer end SR'en. Men hva så? En efttermiddag i værkstedet, samt en ordentlig bunke gamle knallertdele fik den tryllet om til pissegrineren Neo-scrambler! Yehaaa!













 


5 kommentarer:

  1. Mega sweet tank, du har sat på. Har du fået den lakeret eller var den sådan er forvejen?

    SvarSlet
  2. Nice! Virker også mere praktisk til bykørsel, i stedet for clip-ons :) Og pisse fede billeder for øvrigt!

    SvarSlet
  3. Tanken er intet mindre end perfekt. Farverne er lige i skabet og patina'en er som den skal være. Vi skal måske lige ha kigget på denbagbro og bagskærmen... Fedt alt det kunne fikses på kun en dag!

    SvarSlet
  4. Hej Malte!

    Tanken var som den var. Hevet af en gammel hercules knallert og godt rusten indvendig, så det ender nok med en forsegling en dag, men indtil da er det fine sager.

    Det er sjove sager med det brede styr, og heldigvis er der clip on'er på ducati'en så hvis der skal køre mere end 30 km/t kan jeg snuppe den. I weekenden er det ud til Søren Svejsemand og bygge på stellet!

    SvarSlet
  5. Yher den er fed, jeg er pt selv i gang med en SR. Hvad er det for et styr du har på. Det er rigtig sejt, det er sådan et jeg leder efter.

    SvarSlet