torsdag den 2. februar 2012

En forsømt CB550F

Efter at min CB550f'er næsten havde taget pusten fra mig, har jeg endelig fået kampgejsten tilbage og jeg er nu igang med at give den den store overhaul inden sæsonen banker på døren.

I foråret sidste år smed jeg cyklen ud til WrenchMonkees, de trak et simpelt og super flot elnet og jeg fandt en ny stator til dem så nu lader den fint. Desværre satte motoren sig umiddelbart efter og jeg frygtede det værste. Dog viste det sig at knastkæden havde sat sig grundet et knækket guide blade. - Af med topstykke og afsted til Ingana ApS som cnc fræser nye ventil styr, sætter nye ventiler i, planfræser bundstykket og renser skidtet.



Næste skridt var forgafler og forbremse. Da jeg stadig mangler et par dele fra David Silver Spares måtte jeg nøjes med at skille gaffelben og rense gammelt olie ud - Hårdt tiltrængt by the looks of it:














Nu venter jeg på nye simmerringe og støvsamlere til benene samt et renoveringssæt til bremsekaliberen og så er det bare at samle igen.

Som en sidste ting i aftes fik jeg passet tank og sæde på stellet. Det hele sidder nu lidt højere og cyklen har fået et lidt mere "bulky" look end før. Sædet er monteret på et påsvejset beslag og et par gevindstænger så man kan skrue det af og på med et par vingnuts inspireret af Franks sædeløsning.


Stay tuned for samling af motor og renovering af forbremse....

2 kommentarer:

  1. Pissefedt Raun. Godt at du har fået skibet toppen afsted. Den bliver vild! Så skal vi jo ud og drøne om ikke så lang tid! Husk at sætte kryds i kalenderen d. 26. april vhor vi kører mod Prag!

    jonas

    SvarSlet