tirsdag den 17. august 2010

Så er den synet!

I forsommeren fik jeg endeligt købt mig den Ducati som jeg altid har gået og ævlet om. En fin 750'er SS fra 93, fine sager, men også tudegrim, men firkantet forlygte og alt for meget plastic. Meget af sommeren er gået med at få skruet på en masse af vores andre maskiner, men nu er det ved at være Ducati-tid. Fredag blev maskinen synet og nu har jeg et års tid til at få skrabet sammen til afgiften. Den tid kan jeg passende bruge på at få bygget maskinen om til noget der ser lidt mere spændende ud.


Fin Standard tippi toppi SS'er som den blev hentet ved Ralf i Tyskland.

Jeg fik bygget en arbejdsbænk og der har den ellers stået lige siden. Løbende har jeg drænet batteriet ved at starte den i branderter og fortælle om alle de fede ting der ventede ude i fremtiden...

Efter veloverstået syn var det ned til Torben der kører ræs på gamle Ducati'er og havde en kåbe som jeg kunne købe. Der er nu ikke meget bagageplads på sådan en krabat, så det var i gang med gaffaen og få bygget mig en raket-rygsæk.

Tadahh!

Hjemme på værkstedet var det ellers af med alt plasticen og få savet lidt i de rør der holder kåben.

Den "nye" kåbe skulle lige modificeres lidt inden den kunne passe.

Ideen er ikke at bygge en replica af de gamle 70'er maskiner, men i større grad at trække på Ducati's TT ræsere fra de tidligere 80'ere (TT2 herunder). De har nogenlunde det samme stel og motor, der skal dog stadig være plads til smide andre ting på som f.eks. den ældre kåbe. Idag skal udstødningen af, og gerne laves om til en 2-1'er med en SuperTrapp potte. Sædet er endnu en gåde, men der er også lang tid til foråret!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar