søndag den 20. september 2009

Redline holder flyttedag!


Efter fase 1 i projekt "byg en caferacer ud fra en XS650", er jeg nu nået til tuning af motoren. Indrømmet, jeg skiftede til korte reverse cone potter og K&n filtre fra starten, og det gav en del pep i optrækket, men det var lige så meget for lette cyklens udseende.

Det var de to Mikuni VM34, jeg købte i vinter imidlertid ikke. Efter lidt grov-justering kom XSeren til at køre ret godt med dem, og de gav afgjort mere liv i toppen i omdrejningsregistret. VM serien er primært brugt til højtydende 2-taktsmotorer, fx i motocross, så de har det indlysende nok bedst, når hanen er drejet helt i bund.

For lidt tid siden kom så mine dyrebare tuningsdele fra Tyskland: dyser og nåle! I weekenden fik jeg så skiftet over til de nye nåle - og for at sige det på jysk: det er for vildt. Med de gamle BS vakuum karburatorer, trak XSeren stille og roligt op til 6000 rpm og så skete der ikke så meget mere. Med mikunier med de nye nåle, rammer jeg 9000 rpm før jeg ved det! Og det er med en motor, hvis maks. antal HK originalt opgives ved 7000.

Det giver blod på tanden, og til vinter skal topstykket portes, så der kommer mere flow - så bliv på her på kanalen, der er flere heste på vej!


Og så gik bremselyset selvfølgelig. Fandt efter en time en løs forbindelse i baglygtehuset :-S

Ingen kommentarer:

Send en kommentar