onsdag den 1. juli 2009

Nye tider

For snart 3 år siden da jeg fik Ducati-tank og andre gode sager på min SR, syede jeg selv et sæde. Det har altid været lidt stort og klumpet. Desuden er jeg altid blevet skubbet for langt bagud, hvilket har givet ryggen en hårdere tur end meningen er. I forbindelse med færdige studier og de første lønninger er det dog endeligt blevet tid til at få nogle proffesionelle til at lave mig et sæde.

Det Gamle sæde. Stur og tykt, men hjemmelavet.

Af med skummet og der skulle snittes lidt i sædebunden så den matcher tankens linie

Derefter var det over til saddelmageren og få snakket med flinke Finni om hvad der skulle trylles frem. Iløbet af en dag fik han snittet skum og syet sæde i super skridsikkert materiale. Jeg skal lige vende mig til at hakket mellem tank og sæde er blevet mere synligt, men det er helt sikkert en forbedring. Nu sidder jeg tættere på tanken og jorden, og skummet er meget fastere en mit gamle makværk. I samme ombæring fik jeg sparket batterikassen og sidedækslerne af og monteret et fint K&N-filter, doneret af Søren K. Alle tiders! Der er bestilt et tilbagerykkersæt og nye clip on'er, og så burde den kunne trille 3 år mere!


Flinke fyre og proffesionelt arbejde, anbefalet af Wrenchmonkees

1 kommentar:

  1. Hej
    Jeg er i gang med at bygge lidt om på min BMW r60/5'er til et lidt mere caferacer look. Har derfor slugt hele indholdet af denne side ned. Er det muligt at komme forbi til lidt inspiration. Kan jo fornemme at jeg ikke er den eneste som ejer halvgamle luftkølede BMW'ere

    mvh
    Bjørn Petersen
    (bjorn@dohrn.dk)

    SvarSlet