torsdag den 18. juni 2009

Titte-bøhhhh... der er et giga hul i min maskine!

Så blev der slået hul gennem maskinen. Med et velplaceret karatespark lige i vommen på SR'en fik jeg fjernet både batterikassen og luftfilterkassen. Førstnævnte er jo blevet overflødig efter at batteriet er røget til de evige batteri-jagt-marker og erstattet af en lille blå spole, som gør det ganske godt.


Efter fedtsugningen er der sgu røget et par kilo fra midten af maskinen og med gennemtræk gennem maskineriet er den også blevet ganske slank at se på.

Op fra gemmerne hev jeg så også et dejligt K&N luftfilter, så efter min kampsportsindsats blev det smækket på karburatoren - og må jeg sige, indtil videre så forstår jeg godt hvorfor det hedder "performance filters" - min korte testtur vidnede i hvert fald om en del bedre træk. Ja og så gør det jo mirakler for lyden - tror den akustik jeg har mistet efter at have lavet en lille ståluld-insert i min udstødning, er erstattet af en ny brølen og snerren fra indsugningen. En K&N lillebror i form af et motorfilter blev det også til, monteret med haveslange.


K&N-duoen gør sig godt derinde, men motorfilteret skal nok flyttes lidt væk med tiden, til en mere hensigtsmæssig position.

Som en lille bonus info kan jeg fortælle at jeg den sidste uge har leget med min kaburator også. Men den største dyse monteret (slubre slubre slubre) har legen gået på at lege lidt med nålen. Efter lidt fiflen frem og tilbage har jeg fundet de rette indstillinger indtil videre, og blevet en smule klogere på karburator konstruktion.
Ja, oppe under sædet gemmer der sig alt hvad der er tilbage - ikke meget, og ganske godt gemt af vejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar